Share This Story, Choose Your Platform!
Ο Μπενίτεθ μας έδειξε γιατί θεωρείται σπουδαίος προπονητής
Tο πρώτο μεγάλο εν Ελλάδι crash test του το πέρασε με άριστα. Ο Παναθηναϊκός “γκρέμισε” από την κορυφή τον ΠΑΟΚ, χάρη στο μυαλό και την τακτική ευφυΐα (για την οποία υποκλίνεται όλη η Ευρώπη) του Μπενίτεθ.
Και όλα αυτά μία μόλις εβδομάδα έπειτα από την γκρίνια αρκετών για την ήττα στο Πανθεσσαλικό από τον Βόλο. Ο Ισπανός συνειδητοποίησε ότι στη χώρα μας είναι άγνωστη λέξη η “υπομονή” και οι οπαδοί το μόνο που θέλουν είναι αποτελέσματα… χθες, ξεχώνοντας τις λίγες ημέρες που ο Ράφα είναι στον πάγκο αλλά και τον “μήνα του μέλιτος” μαζί του. Φάνηκε στη Μαγνησία, θα φανεί και στο πρώτο άτυχο αποτέλεσμα μετά τη διακοπή. Καλή η γκρίνια βέβαια, ακόμα καλύτερη όμως η παραδοχή της πραγματικότητας.
Και αυτή είναι ότι ο προπονητής δεν μπορεί να κάνει τίποτα αν ο Τουμπά για παράδειγμα αστοχεί από τα δύο μέτρα μπροστά σε κενή εστία. Αντίθετα, μπορεί να σχεδιάσει σωστά ένα ματς, καλύπτοντας τις γνωστές αδυναμίες από το καλοκαίρι, να αντιμετωπίσει με τον ιδανικό τρόπο τις απώλειες που έχει πριν και θα έχει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, να εμφυσήσει στους παίκτες πνεύμα νικητή και να κερδίσει (δίκαια πάνω από όλα) ένα ντέρμπι που οι περισσότεροι δεν τον θεωρούσαν φαβορί.
Αυτό έκανε προχθές και πρέπει να του το αναγνωρίσουν όλοι. Μπορεί στο επόμενο ντέρμπι να μην πετύχει ανάλογο αποτέλεσμα, αλλά η ουσία είναι ότι αυτή τη στιγμή ο Μπενίτεθ είναι ο μοναδικός, ο οποίος μπορεί να δώσει όραμα σε όλο τον οργανισμό.
Στα διαταύτα τώρα….
Η ιστορία γράφεται από τους παρόντες, κι αυτό το βράδυ στη Λεωφόρο οι παρόντες φορούσαν πράσινα.
Ο Παναθηναϊκός, μισός από απουσίες αλλά ολόκληρος από πάθος και πίστη, κατέβηκε στο ντέρμπι με τον ΠΑΟΚ και απέδειξε ότι το ποδόσφαιρο δεν παίζεται μόνο με ονόματα, αλλά με ψυχή και σχέδιο. Ο Μπενίτεθ, γνωστός για τη στρατηγική του σκέψη, διάβασε τέλεια το παιχνίδι.
Παρά τα προβλήματα, αποφάσισε να παίξει επιθετικά, όχι αμυντικά. Ο Παναθηναϊκός βγήκε στο χορτάρι για να πιέσει ψηλά, να “χαλάσει” το παιχνίδι από τα πρώτα δευτερόλεπτα και να μη δώσει στον ΠΑΟΚ ούτε ανάσα. Το πλάνο λειτούργησε ιδανικά. Οι πράσινοι κέρδιζαν σχεδόν όλες τις δεύτερές μπάλες, έσπαγαν τις γραμμές του αντιπάλου και δεν άφηναν να κυκλοφορήσει την μπάλα. Ο Σιώπης ήταν παντού. Έτρεχε, μάρκαρε, έκλεβε, ξεκινούσε επιθέσεις.
Ο Τσιριβέγια έδινε ρυθμό στη μεσαία γραμμή, ενώ το άνοιγμά του στον Κυριακόπουλο πριν το 1-0 έδειξε την ποιότητά του. Από εκεί ήρθε και το γκολ του Πάντοβιτς, που κινήθηκε έξυπνα και πλάσαρε σε άδεια εστία…
Ο Μπενίτεθ μας έδειξε γιατί θεωρείται σπουδαίος προπονητής: δεν έκλαψε για απουσίες, δεν κρύφτηκε πίσω από δικαιολογίες, αλλά διαμόρφωσε μία ομάδα που πάλεψε με μυαλό και καρδιά.
Ο ΠΑΟΚ, παρά την ήττα, παραμένει ισχυρός και με ξεκάθαρη αγωνιστική ταυτότητα. Όμως στη Λεωφόρο βρήκε έναν Παναθηναϊκό που πίεσε ασταμάτητα, κυριάρχησε στις μονομαχίες και έχει πια “οπτική επαφή” με την κορυφή της βαθμολογίας.







