Share This Story, Choose Your Platform!
Όλα είναι θέμα… απόφασης!
Τέταρτη συνεχόμενη νίκη για τον Παναθηναϊκό στη EuroLeague, με τους «πράσινους» μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισού της 13ης αγωνιστικής να έχουν πλέον ρεκόρ 9-4 και να βρίσκονται (πλασματικά προς το παρόν) στην δεύτερη θέση της κατάταξης.
Αυτή τη στιγμή η θέση της κατάταξης μικρή σημασία έχει. Και το λέμε αυτό γιατί αυτή τη στιγμή δεν κρίνεται το παραμικρό και αυτή τη στιγμή αυτό που έχει σημασία (και μάλιστα τεράστια) είναι η εικόνα που έχει ο Παναθηναϊκός. Η υγεία που βγάζει προς τα έξω όλη η ομάδα του Εργκίν Αταμάν.
Και όλο αυτό σε μια πολύ δύσκολη συνθήκη, καθώς ουδείς δεν πρέπει να ξεχνάει τα πολλά και σοβαρά προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι «πράσινοι» με τις απουσίες των Ματίας Λεσόρ, Ρισόν Χολμς, Ομέρ Γιούρτσεβεν, Τσέντι Όσμαν και Βασίλη Τολιόπουλου.
Και παρ’ όλα αυτά οι «πράσινοι» όταν το… αποφασίσουν παίζουν μπάσκετ σεμιναριακού επιπέδου. Και γι αυτόν ακριβώς τον λόγο λέμε ότι όπως και στη ζωή, έτσι και στο μπάσκετ όλα είναι θέμα απόφασης.
Προτού περάσουμε στα επιμέρους στοιχεία, θα μείνουμε λίγο στο ομαδικό κομμάτι. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι στο παιχνίδι με την Ντουμπάι ο Παναθηναϊκός «έτρεξε» σερί 26-1 και το «καθάρισε». Και λίγες ημέρες αργότερα, κόντρα στην Παρτιζάν, ο Παναθηναϊκός «έτρεξε» σερί 25-0 και «καθάρισε» ένα ακόμα παιχνίδι. Είναι ξεκάθαρο ότι όταν ο Παναθηναϊκός αποφασίζει να παίξει μπάσκετ και στις δύο πλευρές του γηπέδου τότε όλα γίνονται πολύ πιο εύκολα για την ομάδα και πολύ πιο εντυπωσιακά για τον κόσμο.
Το θέμα, όμως, είναι γιατί ο Παναθηναϊκός πρέπει να πάρει τον… χρόνο του για να παίξει μπάσκετ. Και να πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους αντιπάλους του να μπαίνουν στο ματς, να μένουν στο ματς και να διατηρούν ελπίδες ότι μπορούν να αποκομίσουν κάτι εναντίον του.
Αυτό είναι ίσως το μοναδικό στοιχείο που θα πρέπει να «μελετήσει» ο Εργκίν Αταμάν ο οποίος πλέον βλέπει τους παίκτες του να ρολάρουν, να έχουν βρει χημεία, να έχουν ασπαστεί τους ρόλους τους και να γίνεται… δουλίτσα. Ο Παναθηναϊκός στις στιγμές του να σκορπάει τρόμο και αυτό εν πολλοίς οφείλεται στην τεράστια ποιότητα των παικτών του και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται παίκτες «κλειδιά».
Και τι δεν έχουμε πει και τι δεν έχουμε αναλύσει για τον Κένεθ Φαρίντ από την ώρα που ήρθε στον Παναθηναϊκό. Ο σέντερ του «τριφυλλιού» έχει κολλήσει για τα καλά με όλη την ομάδα, έχει «δέσει» την ομάδα μέσα στις δύο ρακέτες και παίζει σαν να είναι 25άρης.
Την ίδια ώρα, η απουσία του Τσέντι Όσμαν, έδωσε χώρο και χρόνο στον Νίκο Ρογκαβόπουλο. Μπορεί ο Εργκίν Αταμάν να είχε στο μυαλό του να παίξει για αρκετή ώρα με τρεις γκαρντ, αλλά ο Έλληνας παίκτης είχε άλλα στο μυαλό του. Ο «Ρόγκα» αγωνίστηκε σχεδόν 20 λεπτά, πραγματοποίησε την καλύτερη εμφάνισή του με το «τριφύλλι» στο στήθος και τελείωσε τον αγώνα με 13 πόντους, έχοντας 5/5 δίποντα, 1/3 τρίποντα και 4 ριμπάουντ. Το θέμα όμως είναι ότι δεν εκβίασε τρίποντα, «διάβασε» και έψαξε καλύτερες επιθετικές επιλογές και πλέον ήταν και ο κομβικότερος παίκτης στο να σταματήσει το επιθετικό κρεσέντο του Μπράουν.
Οι δύο μεγάλοι πρωταγωνιστές, όμως, του Παναθηναϊκού δεν ήταν άλλοι από τους Κώστα Σλούκα και Κέντρικ Ναν. Και οι εμφανίσεις τους το τελευταίο διάστημα, είναι αυτό που αναφέρουμε και στον τίτλο του πονήματος. Είναι θέμα… απόφασης.
Ο Αμερικανός υπερπαίκτης, ο MVP της διοργάνωσης τελείωσε τον αγώνα με 26 πόντους έχοντας 4/5 δίποντα, ¾ τρίποντα, 9/12 βολές, 7 ριμπάουντ, 4 ασίστ, 1 κλέψιμο και μόλις 2 λάθη σε 30:56 λεπτά συμμετοχής. Ο Κέντρικ Ναν πήρε την απόφαση να αλλάξει σκεπτικό μέσα στον αγώνα. Να αφήσει την μπάλα στα χέρια άλλων (Σλούκα, Σορτς) και να αφοσιωθεί πολύ περισσότερο στον εκτελεστικό του ρόλο μέσα από τη δημιουργία των συμπαικτών του. Αυτό είναι κάτι που φαίνεται όλο και περισσότερο το τελευταίο διάστημα στο παιχνίδι του Παναθηναϊκού και είναι κάτι που δικαιώνει απόλυτα την απόφαση του Κέντρικ Ναν.
Θέμα.. απόφασης και το θέμα του Κώστα Σλούκα. Με το μπάσκετ που παίζει καταλαβαίνουμε όλοι γιατί πήρε την απόφαση να υπογράψει συμβόλαιο με τον Παναθηναϊκό για έναν ακόμα χρόνο και γιατί πήρε την απόφαση να βγει… μπροστά από τόσο νωρίς στη σεζόν. Ο αρχηγός του «τριφυλλιού» είναι στην καλύτερή του κατάσταση, περνάει μια δεύτερη νιότη και είναι πραγματικά απολαυστικός. Έχει αφήσει το «εγώ» του πολύ πιο κάτω και «διαβάζοντας» με εξαιρετικό τρόπο όλες τις καταστάσεις μέσα στο παιχνίδι καταφέρνει να «φτιάχνει» όλους τους συμπαίκτες του. Ψηλούς, κοντούς. Ο Σλούκας χθες το βράδυ στο Telekom Center, τελείωσε τον αγώνα έχοντας 7 πόντους, 3 ριμπάουντ, 2 κλεψίματα, 1 λάθος και 10 (δέκα, το γράφουμε και ολογράφως) ασίστ.
Όλα είναι θέμα απόφασης λοιπόν…
ΥΓ1: Πραγματικά προκαλεί απορία και μάλιστα τεράστια η εικόνα που δείχνει η Παρτιζάν. Η ομάδα του Βελιγραδίου παραπαίει με τον Ζέλικο Ομπράντοβιτς, αυτή τη στιγμή να δείχνει ότι δεν έχει τον τρόπο να αλλάξει την κατάσταση. Αλλά ας μη γελιόμαστε. Για τον «Ζοτς» μιλάμε. Και όσο και αν έχουν περάσει τα χρόνια και όσο και αν έχει αλλάξει το μπάσκετ, όσο και αν έχει προσαρμοστεί και ο ίδιος σε πράγματα που πιθανόν να μην του αρέσουν, είναι ένας από τους ελάχιστους που μπορεί να βρει τη λύση. Και ειδικά αν το δει ως μία ακόμα πρόκληση, μάλλον θα είναι πολύ δύσκολο να μην καταφέρει να σώσει την παρτίδα.
ΥΓ2: Μην απορείτε που χθες ο Ναν είχε 9/12 βολές. Το εντυπωσιακό είναι ότι ο Ναν πήρε 12 βολές και το λιγότερο εντυπωσιακό είναι ότι έχασε τις 3. Βλέπετε, ο Αμερικάνος έχει ξεσυνηθίσει να σουτάρει από την γραμμή των προσωπικών.
Πηγή: sdna.gr







